Please select a page template in page properties.

Ny Weishaupt-filial i Neuss

Max Weishaupt GmbH er en av verdens ledende leverandører av varmeteknikk og har hatt en filial i den tyske byen Neuss siden 1965. Her arbeider ca. 50 ansatte med salg, teknisk rådgivning og service.

Den nye Weishaupt-filialen i Neuss ligger rett ved siden av motorveien A52.

På vestsiden av Rhinen betjener filialen hele området fra byen Kleve i nedre Rhinen i nord og ned til kommunen Selfkant i sør.
På østsiden av Rhinen er filialen Neuss ansvarlig for byene Düsseldorf, Wuppertal, Solingen og Remscheid - samt innlandet rundt.

Som et resultat av det betydelig utvidede produktsortimentet og den positive utviklingen av Weishaupt's filial i Neuss ble det nødvendig å bygge et nytt bygg som kunne imøtekomme fremtidige behov. Den nye bygningen er reist i den nordlige enden av Neuss, rett ved motorvei A52 nær Büderich. Den nye bygningen ble innviet i slutten av juni med over 200 gjester, inkludert kunder og ansatte fra Weishaupt.

Den imponerende bygningen består av et lager på over 900 m2 og et kontorareal på 1200 m2. Et 250 m2 undervisningsområde er også satt opp for teoretisk og praktisk undervisning av fagpersoner og serviceteknikere. For den praktiske undervisningsdelen er det installert fullt funksjonelle produkter, som inkluderer gulvstående og vegghengte kondenserende gass- og oljekjeler fra 2 til 45 kW, grunnmonterte varmepumper og luft/vann-varmepumper på mellom 7 og 11 kW, energiakkumulatorer og kombiberedere og tre testflammerør på kjeler fra 70 til 600 kW for undervisning i brennere.

Den nye bygningen blir oppvarmet og avkjølt av en reversibel væske/vann-varmepumpe på 70 kW og av en kondenserende gasskjele på 90 kW. All teknologien i bygningen styres av bygningsautomatikk levert av Weishaupt datterselskap Neuberger. Weishaupt datterselskap BauGrund Süd har utført jordprøver og analysert byggetomten, samt utført selve boringen.

Den nye filialen i Neuss er et annet eksempel på Weishaupts ønske om å være nær kundene og tilby undervisning til kunder og eget teknisk salgspersonell.

Weishaupt har fullført lignende byggeprosjekter for sine filialer i Hamburg, Dortmund, Frankfurt og Berlin.

Up